‘Duma i uprzedzenie’ – J. Austen 

Moja ocena: 10/10 

‘Jest prawdą powszechnie znaną, że samotnemu, a bogatemu mężczyźnie brak do szczęścia tylko żony’ 

Powieść przedstawia nie lada problem państwa Bennet. Otóż, przyszedł czas na wydanie ich pięciu dorosłych córek za mąż. Niestety, nie są oni zbyt bogaci i mieszkają na prowincji. Ciężko tu znaleźć dobrego kandydata na męża, który zapewni córkom dostatnie życie. Jednak pojawia się płomyczek nadziei, kiedy do sąsiedztwa wprowadza się niezwykle przystojny, elegancki i bogaty młodzieniec…

‘Świat cierpi na brak mężczyzn, szczególnie tych, którzy są cokolwiek warci’ 

Książka porwała mnie od pierwszej strony i nie puszcza aż do tej chwili. Czytałam ją parę tygodni temu, ale nadal siedzi mi w głowie. Napisana z humorem, pokazuje prawdę na temat szaleństwa matek, jeżeli chodzi o zamążpójście córek; troski ojców, którzy z niechęcią akceptują przyszłych zieciów oraz wyboru odpowiedniego małżonka na całe życie. Oczywiście, można zakochać się w postaciach tam przedstawionych. Moje serce skradł Pan Darcy (a czyje nie?). Bardzo wartościowa książka. 

‘Niewielu jest ludzi, których prawdziwie kocham, a jeszcze mniej takich, o których mam dobre mniemanie’ 

Książka jest przyjemna i łatwa do czytania. Nie trzeba się specjalnie wysilać (ale nie w ogóle). Jest to powieść ponadczasowa, ponieważ niemal idealnie odwzorowuje zachowanie niektórych ludzi w dzisiejszych czasach (hejt na ludzi desperacko poszukujących miłości na różnego typu portalach, oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego worka). Można się z niej tego i owego nauczyć, a już na pewno z łatwością to zapamiętać. 

‘Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa’ 

Przeczytałam w dwa dni, głównie w podróży pociągiem. Wciągnęła mnie bez końca. Ostanie rozdziały kończyłam z wpół przymkniętymi ze zmęczenia oczami, ale wiedziałam, że muszę dokończyć książkę, bo nie zasnę, jak nie dowiem się co było na końcu! 

‘Nieśmiałość to skutek poczucia własnej niższości, mniejszej lub większej’ 

Polecam na wakacje i urlopy. Na wyluzowanie się i odpoczynek od codzienności! 

‘Zachowaj tylko te wspomnienia, które dają Ci radość’

Do następnego! 

LiviLivi 🙂 

7 Comments

  1. Jeden z nielicznych romansów, które przypadły Recenzjonistce do gustu. Powieść jest napisana pięknym językiem. Pełna ciepła i humoru pokazuje, jak tytułowe cechy mogą utrudnić połączenie się zakochanych. Przyjemna lektura na lato.

    Like

  2. Ja osobiście uwielbiam Jane Austen. Są wprost idealne na chwilę relaksu. „Duma i uprzedzenie ma wysokie miejsce na mojej liście. Jednak najwyżej jest „Emma”. polecam

    Like

Leave a Reply

