‘Maybe someday’ – C. Hoover 

Moja ocena: 9/10 

‘Ludzie nie wybierają w kim się zakochują. Mogą jedynie wybrać, kogo dalej będą kochać’ 

Ona, Sydney, ma poukładane życie. Chłopaka, świetną współlokatorkę, studia, pracę. Wszystko to co uważała za ustabilizowane runeło w ciągu kilku godzin, jak domek z kart. 

Natomiast on, Ridge, gra na gitarze tak, że każdemu brakuje słów. Jednak jego utworom brakuje jednego: tekstów. Kiedy zauważa dziewczynę z sąsiedztwa, która śpiewa, kiedy on gra, postanawia ją bliżej poznać. 

Książka o ludziach w zawieszeniu między ‘może kiedyś’, a ‘właśnie teraz’. Pokazuje jak łatwo złamać czyjeś serce. 

‘Hej, serce? Słyszysz mnie? Wypowiadam ci wojnę’ 

Przyznam szczerze, że przy książce płakałam, jak przy żadnej innej. Pomimo tego, że przeczytałam ją ponad dwa lata temu to nadal siedzi mi w głowie i często o niej myślę. Piękna historia, pięknie poprowadzona. Bohaterzy tak realni, że zastanawiałam się (ba, nadal się zastanawiam) czy książka nie była (mocno) oparta na prawdziwym życiu. Książka wielokrotnie złamała mi serce, a potem znów je posklejała.

‘Czasami potrzebujemy takich (złych) dni, żeby spojrzeć z właściwej perspektywy na te dobre’ 

Genialne napisana. Zrozumiała. Nie jest zagmatwana. Przedstawia dwie perspektywy – Sydney i Ridge’a. Z bohaterami można się spokojnie utożsamiać, to nie będzie problem, od pierwszej strony czułam się, jak Sydney. 🙂 Świetnym pomysłem było połączenie książki z… Muzyką. Tak, tak… W środku znajdują się piosenki, których można wysłuchać na specjalnej aplikacji. Najlepiej robić to na bieżąco. To naprawdę robi piorunujące wrażenie! Jeszcze bardziej urzeczywistnia akcję. 

‘Mówisz, że to złe, ale według mnie się mylisz’ 

Czytałam ją przez jakiś tydzień. Nie dało rady szybciej, bo tą książką trzeba się delektować. Nawet jedna piosenka z tej książki leci w moich słuchawkach do dziś. Griffin Peterson – ‘Maybe someday’. 

‘Po raz pierwszy w życiu słyszę absolutnie wszystko’ 

Kolejna książka, którą polecam każdemu. Kolejna książka przy której wiek czytelnika nie gra roli. Kolejna książka, którą kocham. 

Polecam także inne książki autorstwa C. Hoover 😁 

Mała ciekawostka: ‘Hoover’ po angielsku oznacza nic innego, jak ‘odkurzacz’, ‘odkurzać’ 


‘Życie w przeciętność jest stratą czasu’
Do następnego! 

Następna książka: ‘Syn Złodziejki’ G. Bąkiewicz 

LiviLivi 

4 Comments

Leave a Reply

