“Syn Złodziejki” – G. Bąkiewicz 

Moja ocena: 8/10 

‘Od samego grania, człowiekowi rozsądku nie przybywa’ 

Bohaterem książki jest chłopiec przenoszony z jednego sierocińca do drugiego, od jednych opiekunów do drugich. Od czasu do czasu spotyka się z matką. Pomimo tego, że ją kocha, to też nienawidzi jej za swoją ciągłą tułaczkę. Powoli zaczyna odkrywać powiązania matki z łódzkimi gangami. Akcja książki kręci się głównie wokół kradzieży cennych obrazów. 

‘Coś wam o niej opowiem. To oszustka, złodziejka, hochsztaplerka, królowa przemytu’ 

Książka według mnie jest świetna. Pokazuje wiele różnych wartości (o których nie mogę tutaj wspomnieć, bo nie chcę spoilerować :P). Genialne portrety psychologiczne dziecka, matki i innych bohaterów. Fabuła przedstawiona jest w bardzo rzeczywisty sposób. Książka zaciekawiła mnie już od samego początku.

 ‘Gdybym ruszył w jej kierunku, to najpierw by mnie zastrzelili, a potem dopiero pytali o co mi chodzi’ 

Ze strony praktycznej: książka nie jest bardzo gruba, ma niecałe 300 stron. Jest napisana prostym, zrozumiałym językiem. Jedyne co mnie denerwowało, to odciski palców zostawiane na okładce przy każdym dotknięciu książki. 😛 

‘Nazywam się Hieronim Wróbelek i nic tego nie zmieni’ 

Przeczytałam w dwa dni, wciągnęła mnie bez końca. Ciekawym doświadczeniem mogłoby być chodzenie po ulicach Łodzi (oczywiście, wymienionych w książce) i jej czytanie. Może kiedyś spróbuję. 

‘Jeżeli ktoś myśli, że to co do tej pory przeżyłem to beztroskie dzieciństwo, to boję się pomyśleć co czeka mnie dalej’ 

Polecam każdemu kto dawno nie natknął się na dobrą książkę, komuś kto nie chce się rozczarować (chociaż tego nie mogę zagwarantować, w końcu każdy ma inny gust). Prawdopodobnie też przeniesiecie się do Łodzi i razem z Hieronimem Wróbelkiem będziecie odkrywać sekrety jego matki. 

‘Mieszkam w krzakach na Widzewie’ 

Ciekawostka: Po książkę sięgnęłam po spotkaniu z jej autorką. Zainteresowała mnie dlatego, że jest to historia oparta na faktach. Autorka jest nauczycielką i opisała historię jednego ze swoich uczniów. Tak, tak, takie historie zdarzają się naprawdę! 

‘Uważaj czego pragniesz, bo może Ci się spełnić’

Następna książka: “Trzynaście powodów” – J. Asher 

Do następnego! 

LiviLivi 🙂 

Leave a Reply

