“Cmętarz zwieżąt” – S. King

Moja ocena: 7/10

“Śmierć jest tajemnicą, a pogrzeb – sekretem”

Zazwyczaj przeprowadzka, to wstęp do nowego życia. Dla rodziny Creed,ów był to początek… końca.

Na świecie istnieją dobre i złe miejsca. Nowy dom rodziny Creed’ów był zdecydowanie jednym z tych dobrych. Cudowne otoczenie Nowej Angli; łąki, lasy – idealna siedziba dla młodego lekarza, jego żony, dwójki dzieci i kota. Świetna praca, mili sąsiedzi i droga, po której nieustannie jeżdżą wielkie ciężarówki. Droga i miejsce za domem pełne wzniesionych dzięcęcymi rękami krzywych nagrobków i napisem na bramie “Cmętarz Zwieżąt”.

“Ci, którzy nie znają przeszłości, często ją powtarzają… i nie chcą słuchać ostrzeżeń”

Na tę książkę czaiłam się dobre pół roku. W końcu zdecydowałam się ją przeczytać. MIałam pewne obawy, że wystraszy mnie nie na żarty i nie będę mogła spać po nocach. Nic bardziej mylnego. Książka prawie wcale mnie nie wystraszyła, jedynie w niektórych momentach zniesmaczyła. Historia jest ciekawa i zdecydowanie oryginalna. Słyszałam kiedyś, że King jest “kingiem” w przegadaniu – po tej książce autorowi tych słów przyznaję całkowitą rację. Historia niemiłosiernie się ciągnęła, przez jakiś czas była to zwykła obyczajówka, a nie horror. Jak dla mnie książkę można, by było spokojnie odchudzić o połowę.

Muszę przyznać, że autor trochę “odjechał” i powieść stała się nagle straszną bajką dla dzieci. Nury? Mylne ogniki? No błagam… Może to po prostu nie mój typ książki. 😉

Portrety psychologiczne bohaterów były niesamowite i często czułam wręcz namacalną obecność postaci. Oprócz tego napisana życiowo i często-gęsto z humorem. Przy tej książce udało mi się popłakać, pośmiać się i wstrzymać oddech w trakcie akcji. Dlatego pomimo tylu minusów ocena jest całkiem wysoka. 🙂

“Tylko dzieci mówią prawdę. Dlatego właśnie są dziećmi”

To prawie 400 stron naprawdę dobrej prozy, ale jak już mówiłam wyżej, za dużo. Część z tych wszystkich słów jest tam kompletnie niepotrzebna i nic ciekawego do fabuły nie wnosi. To kopalnie cytatów! Kopalnia bez dna! I to naprawdę dobrych cytatów, które trafiają prosto w serducho (niektóre również do mózgu :P).

“Ziemia serca mężczyzny jest kamienista. Mężczyzna hoduje co może… opiekuje się tym”

Przeczytałam w pięć dni. Troszkę ją męczyłam, ale nie widziałam też powodu, by jej nie dokończyć. Książka wcale nie zniechęciła mnie do Kinga, ba, nawet zachęciła. Mam zamiar sięgnąć po więcej powieści tego autora.

“NIe masz zysku, bez ryzyka, ani ryzyka, bez miłości”

Polecam każdemu kto lubi fantastykę pomieszaną z horroem. POlecam każdemu komu brak emocjonalnych wrażeń. Polecam każdemu, kto zastanawiał się nad przeczytaniem tej książki.

“Ludzie nie potrafili przeniknąć wzrokiem iluzji, lecz wyczuwali ją”

CIEKAWOSTKA: Stephen King w ekranizacji powieści “Smętarz dla zwierzaków” odegrał rolę księdza na pogrzebie.

Oryginalny tytuł: “Pet Sematary”

Do nstępnego! 🙂

LiviLivi

A wy jakie książki Kinga już czytaliście i jakie polecacie? Chętnie sięgnę i coś o nich napiszę 🙂

PicsArt_08-25-05.21.01.jpg
Co kupisz, to twoje, a co twoje, wcześniej czy później do ciebie wróci”
2 thoughts on ““Cmętarz zwieżąt” – S. King

  1. Ta książka jest właśnie na mojej liście do przeczytania. Ostatnio czytam Kinga notorycznie, dosłownie wszystko co mi wpadnie w ręce. „Cmętarz Zwieżąt” czeka na półce, niedługo już po nią sięgnę. Ogólnie uważam Kinga za wspaniałego pisarza, ale muszę się zgodzić, że jego powieści czasem niepotrzebnie się ciągną (co absolutnie nie przeszkadza mi w szukaniu jego nowych tomów)
    Z mojej biblioteki

    Like

Leave a Reply

